محل تبلیغات شما
نقد و بررسی :
نام های فرزندان امیر المومنین علیه السلام
اولا : این نام‌ها آن زمان مرسوم بود ؛ ابن حجر عسقلانی در الإصابة فی تمییز الصحابة
نام 21 نفر از صحابه را می‌آورد كه اسم آن‌ها عمر
الإصابة - ج 4 ص 587 رقم 5738 الی 5759
http://islamport.com/d/1/trj/1/22/314.html
و 26 نفر عثمان بوده است !
الإصابة - ج 4 ص 448 رقم 5437 الی 5461
http://islamport.com/d/1/trj/1/22/312.html
پس بدون دلیل صحیح ، نمی توان گفت که امام علی (ع) به خاطر عمر بن خطاب و عثمان بن عفان نام های فرزندانش را چنین گذاشته است.
ثانیا : نام برخی از اصحاب ائمه (ع) ، یزید بن حاتم ، یزید بن عبد الملك ، یزید بن عمر بن طلحه و . بوده است. آیا آن‌ها به خاطر علاقه به یزید بن معاویه ، بود؟! حتی نام یکی از اصحاب ائمه ، شمر بن یزید بود !!!!!یا نام فرزند امام سجاد (ع) ، عبید الله بود ، آیا این به خاطر عبید الله بن زیاد بود ؟! و نیز نام تعدادی از فرزندان صحابه به نام سران کفار و مشرکین بوده است از جمله نام فرزند عثمان ، عمرو بوده است که همنام عمرو بن عبدود و ابو جهل است و از این روست که ابن تیمیه می گوید نامگذاری به نام شخصی دلیل بر هم عقیده بودن با او نمی شود و حتی می گوید که پیامبر (ص) و مومنان بدشان نمی آمد که به نام کفار ، نامگذاری بکنند و به همین دلیل بر شیعه خرده گرفته و می گوید از حماقت های شیعیان این است که از نامگذاری به نامهای ابوبکر ، عمر و عثمان ، کراهت دارند و اضافه می کند که حتی اگر آنها از کافر ترین مردم هم باشند ، دلیل بر عدم مشروعیت نامگذاری به نام آنها نمی شود !
منهاج السنة - ج 1 ص 41-43
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=108&ID=5
ضمن اینکه اگر نامگذاری به نام های ابوبکر ، عمر ، عثمان و عایشه به خاطر آنها صورت گرفته باشد ، می تواند به خاطر باز کردن باب تقیه برای شیعیان در آن شرایط سخت و حفظ خون باشد .
ثالثا : یک حدیث صحیح در کتب شیعه و سنی وجود ندارد که در آن، اهل بیت علیهم السلام یا آل خلفا گفته باشند علت این نامگذاری ها ، محبت امام علی (ع) به خلفا بوده است.
رابعا : اگر نامگذاری نشانه روابط خوب هست ، چرا خلفاء هیچ کدام از فرزندان خود را علی و حسن و حسین ، نامگذاری نكردند ؟!
چه خوش بی ‌مهربانی هر دو سر بی *** که یکسر مهربانی درد سر بی
خامسا :
ابوبكر كنیه ی وضع شده ی پیروان مکتب سقیفه برای دو تن از فرزندان امیر المومنین (ع) یعنی محمد اصغر و عبد الله یا عبید الله بوده است نه نامش ! که بعد ها به شخصیت مستقلی تبدیل کردند !!!
در این باره به کتاب تحریف اسماء اولاد المعصومین ، نوشته ی شیخ نجاح طائی ، رجوع کنید :
http://s5.picofile.com/file/8114953950/تحریف_أسماء_أولاد_المعصومین_علیهم_السلام_للدکتور_نجاح_الطائی.pdf.html
در مورد عثمان ، خود حضرت علی (ع) فرمودند به خاطر برادرم عثمان بن مظعون گذاشتم نه ابن عفان!
مقاتل الطالبین لابی الفرج الإصبهانی - ج 1 ص 53
http://www.shiaweb.org/books/muqatel/pa7.html
در مورد نامگذاری به عمر باید گفت که یکی از عادت های عمر ، تغییر اسامی مردم یا نامگذاری فرزندان آنها بوده است و ذهبی تصریح می کند که عمر نام فرزند امیر المومنین (ع) را به نام خودش گذاشت !
سیر اعلام النبلاء - ج 4 ص 134
http://library.islamweb.net/newlibrary/showalam.php?id=412
پس اگر امام علی (ع) فرزندی به نام عمر داشته اند ، خودشان آن نام را انتخاب نکرده اند !
سادسا : در اکثر مدارک اهل سنت ، نوشته است: عمرو نه عمر که متأسفانه در طول این قرون و به خصوص قرن اخیر ، واو را از عمرو حذف شده و به عمر تبدیل شده است !!
ابن ابی شیبه متوفای 232 هـ و استاد بخاری می نویسد :
حدثنا خالد بن مخلد قال: حدثنی موسى قال أخبرنی محمد بن عمرو بن علی عن علی بن أبی طالب
المصنف - ج 8 ص 357 ش 291 الطبعة الأولى جماد الآخرة 1409 ه‍ دار الفكر بیروت لبنان
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/1911_المصنف-ابن-أبی-شیبة-الكوفی-ج-٨/الصفحة_0?pageno=357#top
حدثنا أبوا أسامة عن عبد الله بن محمد بن عمرو بن علی قال حدثنی أبی قال: قال علی
المصنف - ج 8 ص 612 ش 137 الطبعة الأولى جماد الآخرة 1409 ه‍ دار الفكر بیروت لبنان
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/1911_المصنف-ابن-أبی-شیبة-الكوفی-ج-٨/الصفحة_612
در چاپ های فعلی ، همین واو از عمرو ، حذف شده و به عمر تبدیل شده است !
مصعب بن عبدالله زبیری متوفای 236 هـ می نویسد :
فاطمة بنت الحسین بن الحسن بن علی بن أبی طالب وأمها: أم حبیب بنت عمرو بن علی بن أبی طالب
نسب قریش - ج 1 ص 51 چاپ دار المعارف مصر
http://shamela.baharsound.ir/40519/1/51
خلیفة بن خیاط متوفای 240 هـ و شیخ بخاری می نویسد :
ومحمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب أمه أم عبد الله, وأمها أسماء بنت عقیل
الطبقات لخلیفة بن خیاط - ص 417 ش 2048 چاپ دار الفکر سال 1414 هـ = 1993 م
http://shamela.ws/browse.php/book-8682#page-402
زبیر بن بکار متوفای 256 هـ از عمویش مصعب زبیری چنین نقل می کند :
كان عمرو آخر ولد علی بن أبی طالب علیه السلام
شرح الأخبار للقاضی النعمان المغربی - ج 3 ص 7
http://lib.eshia.ir/16045/3/7
همین عبارت را ابن عساکر از مصعب زبیری روایت کرده است ولی در آن ، عمرو را به عمر تبدیل کرده اند !
ابو عیسی ترمذی متوفای 279 هـ می نویسد :
حدثنا صالح بن عبد الله الترمذی ، حدثنا الفرج بن فضالة أبو فضالة الشامی ، عن یحیى بن سعید ، عن محمد بن عمرو بن علی ، عن علی بن أبی طالب
سنن الترمذی - ح 2140
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=195&hid=2140&pid=
محمد بن جریر طبری متوفای 310 هـ می نویسد :
حدثنی الحارث ، قال : حدثنا ابن سعد ، عن الواقدی ، قال : " كان النسل من ولد علی لخمسة : الحسن ، والحسین ، ومحمد ابن الحنفیة ، والعباس ابن الكلابیة ، وعمرو ابن التغلبیة
تاریخ الطبری - ج 3 ص163 طبعة دار الكتب العلمیة بیروت 1407 هـ
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?indexstartno=0&hflag&pid=157327&bk_no=334&startno=1
در بعضی از چاپ هایش ، عمرو را به عمر تبدیل کرده اند از جمله در چاپ مؤسسة عز الدین بیروت ج 5 ص80
حاکم نیشابوری متوفای 405 هـ می نویسد :
. ثنا عیسى بن عبد الله بن عمرو بن علی عن أبیه عن جده عن علی .
معرفة علوم الحدیث - ص 96 نوع 17 دار الكتب العلمیة - بیروت ، الطبعة الثانیة ، 1397هـ - 1977م
http://islamport.com/w/mst/Web/3088/.htm
متأسفانه در چاپ های جدید ، واو حذف شده است !
قال ابن عساكر فی تاریخه: 4 / 164: وممن تولى أمر الصدقات من بنی الحسن: الحسن المثنى، فنازعه عمه عمرو الاطرف. وكان الحسن بن الحسن بن علی علیه السلام وصی أبیه، وولی صدقة علی علیه السلام. فسأله الحجاج بن یوسف الثقفی - وهو على المدینة - أن یدخل عمرو بن علی فی الوصیة، فأبى
شرح الأخبار للقاضی النعمان المغربی - ج 3 ص 190
http://lib.eshia.ir/16045/3/190
متأسفانه در چاپ های تاریخ دمشق که من دیدم ، واو حذف شده است !
ابن اثیر جزری متوفای 630 هـ می نویسد :
قال علیّ بن عبد اللَّه بن محمّد بن عمرو بن علیّ
الکامل فی التاریخ - ج 5 ص 521 دار الصار - بیروت ، الطبعة الأولی ، 1386 هـ = 1966 م
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/3497_الكامل-فی-التاریخ-ابن-الأثیر-ج-٥/الصفحة_0?pageno=521#top
متأسفانه در چاپ های بعدی ، واو حذف شده است !
یوسف مزّی متوفای 742 هـ می نویسد :
مُحَمَّد بن عمرو بن علی بن أبی طالب القرشی الهاشمی
تهذیب الکمال - ج 20 ص 447 ش 5514
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=57&pid=655829
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=7226
شمس الدین ذهبی متوفای 748 هـ می نویسد :
محمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب عن جده
من له روایة فی الكتب الستة - ج 2 ص 207 ش 5087
http://islamport.com/w/trj/Web/1073/896.htm
حافظ صلاح الدین علائی متوفای 761 هـ می نویسد :
محمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب أخرج له الترمذی عن جده عنه عن النبی صلى الله علیه وسلم حدیث
جامع التحصیل - ج 1 ص 267 ش 703
http://lib.eshia.ir/40346/1/267
ابن حجر عسقلانی متوفای 852 هـ می نویسد :
محمد بن عمرو بن علی بن أبی طالب عن علی
تهذیب التهذیب - ج 9 ص 377 ش 620
http://shamela.ws/browse.php/book-3310/page-4384
جلال الدین سیوطی متوفای 911 هـ می گوید :
قال السیوطی رضی الله عنه : جملة أولاد علی رضی الله عنه من الذكور أحد وعشرون والذی أعقب منهم خمسة الحسن والحسین ابنا فاطمة اهراء رضی الله عنها ومحمد بن الحنفیة نسبة لبنی حنیفة والعباس ابن الكلابیة وعمرو ابن التغلبیة نسبة لقبیلة یقال لها تغلب
حاشیة الجمل على المنهج الطلاب - ج 4 ص 59
http://www.al-islam.com/Page.aspx?pageid=695&BookID=520&PID=2731&SubjectID=23284
متقی هندی متوفای 975 هـ می نویسد :
حدثنی علی بن عمرو بن علی بن أبی طالب عن أبیه عن جده . ابن جریر وقال: هذا خبر عندنا صحیح سنده إن كان عمرو بن علی هذا هو عمر بن علی بن أبی طالب
كنز العمال - ج 1 ص 478 ح 9876، طبعة دار بیت الافكار الدولیة الطبعة الأولى
در چاپ های دیگر ، واو را از عمرو موجود در سند روایت ، حذف کرده اند ولی محرّف خودش را مفتضح کرده است ؛ زیرا شاهد بر تحریف را باقی گذاشته است و آن ، نقل قول متقی هندی از ابن جریر طبری است که می گوید : هذا خبر عندنا صحیح سنده إن كان عمرو بن علی هذا هو عمر بن علی بن أبی طالب !!
کنز العمال - ج 4 ص 129 ح 9876
http://shamela.ws/browse.php/book-2677#page-2486
نسّابه ی وهابی معاصر ، یوسف بن عبدالله جمل لیل می نویسد :
ولد له (أی الإمام علی) من الصهباء أم حبیبة من بنی تغلب (عمرو) ولد توأماً لأخته رقیة
الشجرة اكیة فی الانساب و سیر آل البیت النبوة - ص 414
نام های فرزندان امام حسن علیه السلام
اول: ابوبكر كنیه ی وضع شده ی پیروان مکتب سقیفه برای عبید الله بن حسن بوده است نه نامش !
دوم: عمر نبوده است بلکه عمرو بود .
محمد بن اسماعیل بخاری می نویسد :
. عن محمد بن عمرو بن الحسن بن علی ، قال : قدم الحجاج فسألنا جابر بن عبد الله .
صحیح البخاری - کتاب مواقیت الصلاة - باب وقت المغرب - ح 529
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=146&hid=529&pid=
حاکم نیشابوری می نویسد :
. وعمرو بن الحسن بن علی ومحمد بن عمرو بن حسن بن علی .
معرفة علوم الحدیث - ص 96 نوع 17 دار الكتب العلمیة - بیروت ، الطبعة الثانیة ، 1397هـ - 1977م
http://islamport.com/w/mst/Web/3088/.htm
یوسف مزّی می نویسد :
خ م د س مُحَمَّد بن عمرو بن الحسن بن علی بن أبی طالب القرشی الهاشمی أَبُو عَبْد اللَّهِ المدنی وأمه رملة بنت عقیل بن أبی طالب
تهذیب الکمال - ش 5508
http://library.islamweb.net/hadith/RawyDetails.php?RawyID=7216
شمس الدین ذهبی می نویسد :
محمد بن عمرو بن الحسن بن علی بن أبی طالب عن بن عباس وجابر وعنه سعد بن إبراهیم وجماعة وثق خ م د س
من له روایة فی الكتب الستة - ج 2 ص 206 ش 5082
http://islamport.com/w/trj/Web/1073/895.htm
ابن حجر عسقلانی می نویسد :
محمد ابن عمرو ابن الحسن ابن علی ابن أبی طالب ثقة من الرابعة خ م د س
تقریب التهذیب - ص 499 ش 63
http://shamela.ws/browse.php/book-8609/page-467#page-425
نام های فرزندان امام حسین علیه السلام
اول: ابوبکر بن حسین نبود بلکه ابوبکر بن حسن بوده است یا عبد الله بن حسین بوده و کنیه ی جعلی ابوبکر به او چسبانده شده است !
ابو الفرج اصفهانی می نویسد :
وأبو بكر بن الحسین بن علی بن أبی طالب علیه السلام وأمه أم ولد . أن عبد الله بن عقبة الغنوی قتله
مقاتل الطالبین - ج 1 ص 57
http://lib.eshia.ir/22033/1/57
در چاپ مصر ، ابو بکر بن حسن نوشته شده است !
با توجه به مدارک زیر ، معلوم می شود که تصحیف حاصل شده و حسن به حسین تبدیل شده است !
ابو الفرج اصفهانی می نویسد :
القاسم بن الحسن بن علی بن أبی طالب وهو أخو أبی بكر بن الحسن المقتول قبله لأبیه وأمه
مقاتل الطالبین - ج 1 ص 58
http://lib.eshia.ir/22033/1/58
وقتل أبو بكر بن الحسن بن علی بن أبی طالب وأمه أم ولد قتله عبدالله بن عقبة الغنوی
تاریخ الطبری - ج 4 ص 359 طبعة لیدن سال 79 م
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/3477_تاریخ-الطبری-الطبری-ج-٤/الصفحة_359
در بعضی از چاپ ها ، همین عبارت طبری تحریف شده و حسن به حسین تبدیل شده است !
دوم: عمرو بن حسن بوده که به عمر بن حسین تبدیل شده است !
در کتاب ابن قتیبه دینوری آمده است :
وكان یزید إذا حضر غذاؤه دعا علی بن الحسین وأخاه عمر فیأكلان معه، فقال ذات یوم لعمر بالحسین
الأخبار الطوال - ص240 ، طبعة دار الأرقم
در حالی که اصلا جریان از این قرار است :
وكان یزید لا یتغدى ولا یتعشى إلا دعا علی بن الحسین إلیه قال فدعاه ذات یوم ودعا عمرو بن الحسن بن علی وهو غلام صغیر فقال لعمرو بن الحسن
تاریخ الطبری - ج 4 ص 353
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/3477_تاریخ-الطبری-الطبری-ج-٤/الصفحة_353
نام های فرزندان امام سجاد علیه السلام
اول: عمر نبوده بلکه عمرو بوده است .
ابو عثمان جاحظ متوفای 255 هـ می نویسد :
عن عمرو بن علی ابن الحسین عن أبیه علی بن الحسین علیه السلام
العثمانیة للجاحظ - ص 283
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/3459_العثمانیة-الجاحظ/الصفحة_0?pageno=283#top
ابوبکر بزار متوفای 292 هـ می نویسد :
حدثنی علی بن عمرو بن علی بن الحسین قال : حدثنی أبی عن جدی علی بن أبی طالب
مسند البزار - ج2 ص 148 ح 509 ، المكتبة الالكترونیة الشاملة الإصدار الثانی
متأسفانه در چاپ هایی که من دیدم ، واو از عمرو حذف شده بود !
حاکم نیشابوری متوفای 405 هجری می نویسد :
. ومحمد وعبد الله وزید وعمرو وحسین بنی علی بن الحسین .
معرفة علوم الحدیث - ص 96 نوع 17 دار الكتب العلمیة - بیروت ، الطبعة الثانیة ، 1397هـ - 1977م
http://islamport.com/w/mst/Web/3088/.htm
این ابی الحدید معتزلی شافعی متوفای 656 هـ می نویسد :
روى محمد بن سعید الأصفهانی، عن شریك، عن محمد بن إسحاق، عن عمرو بن علی ابن الحسین، عن أبیه علی بن الحسین علیه السلام، قال قال لی مروان ما كان فی القوم ادفع عن صاحبنا من صاحبكم قلت فما بالكم تسبونه على المنابر قال إنه لا یستقیم لنا الامر الا بذلك
شرح نهج البلاغه - ج 13 ص 220
http://shiaonlinelibrary.com/الكتب/2197_شرح-نهج-البلاغة-ابن-أبی-الحدید-ج-١٣/الصفحة_220
علامه متقی هندی متوفای 975 هـ می نویسد :
فإنی أظنه عمرو بن علی بن الحسین، وذلك أنه قد روى عنه بعضه مرسلا
کنز العمال - ج 4 ص 129 ح 9876
http://shamela.ws/browse.php/book-2677#page-2486
دوم: فرزندی به نام عایشه نداشته اند .
هیچ روایت معتبری دال بر وجود شخصیتی به نام عایشه در میان فرزندان امام سجاد (ع) وجود ندارد بلکه آنچه که یافتم ، مدارکی بود دال بر عدم وجود چنین شخصی !
نام های فرزندان امام کاظم علیه السلام
در مورد تعداد و نام فرزندان امام کاظم (ع) اختلاف نظر وجود دارد ولی تا آنجا که من دیدم ، در میان فرزندان ایشان ، ابوبکر و عمر نامی وجود نداشت و روایت معتبری دال بر آن نیز وجود ندارد . در مورد عایشه هم اختلاف است و بعضی نام او را عباسه دانسته اند و بسیاری منکر وجود چنین شخصیتی هستند حتی از علمای نسب شناس اهل سنت ، شخصی مثل فخر رازی در کتاب الشجرة المبارکة فی الأنساب الطالبیة !
هیچ روایت معتبری دال بر وجود شخصیتی به نام عایشه در میان فرزندان امام (ع) وجود ندارد بلکه روایت صحیحی داریم در اثبات کذب آن !
مرحوم کلینی با سند صحیح ، چنین روایت می کند :
الْحـُسـَیـْنُ بـْنُ مـُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ یَعْقُوبَ السَّرَّاجِ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع وَ هُوَ وَاقِفٌ عَلَى رَأْسِ أَبِى الْحَسَنِ مُوسَى وَ هُوَ فـِى الْمـَهـْدِ فـَجـَعـَلَ یـُسـَارُّهُ طـَوِیلًا فَجَلَسْتُ حَتَّى فَرَغَ فَقُمْتُ إِلَیْهِ فَقَالَ لِى ادْنُ مِنْ مـَوْلَاكَ فـَسـَلِّمْ فَدَنَوْتُ فَسَلَّمْتُ عَلَیْهِ فَرَدَّ عَلَیَّ السَّلَامَ بِلِسَانٍ فَصِیحٍ ثُمَّ قَالَ لِیَ اذْهـَبْ فـَغَیِّرِ اسْمَ ابْنَتِكَ الَّتِى سَمَّیْتَهَا أَمْسِ فَإِنَّهُ اسْمٌ یُبْغِضُهُ اللَّهُ وَ كَانَ وُلِدَتْ لِیَ ابْنَةٌ سَمَّیْتُهَا بِالْحُمَیْرَاءِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع انْتَهِ إِلَى أَمْرِهِ تُرْشَدْ فَغَیَّرْتُ اسْمَهَا
یـعـقـوب سـراج گـوید: خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم ، آن حضرت بالاى سر ابى الحـسن موسى کاظم (ع) كه در گهواره بود، ایستاده و مدتى با او راز مى گفت ، من نشستم تا فارغ شـد. نـزدیـكش رفتم ، به من فرمود: نزد مولایت برو و سلام كن ، من نزدیك رفتم و سلام كردم ، او با زبانى شیوا به من جواب سلام گفت : سپس به من فرمود: برو و نام دخترت را كه دیروز گذاشتى تغییر ده ، زیرا خدا آن اسم را مبغوض دارد، ـ یعقوب گوید، براى مـن دخـتـرى مـتـولد شـده بـود كـه نامش را حمیراء گذاشته بودم ، امام صادق علیه السلام فرمود: به دستور او رفتار كن تا هدایت شوى . پس من اسمش را تغییر دادم.
اصول كافى - ج 2 ص 85 ح 11
نام فرزند امام رضا علیه السلام
مدرک معتبری دال بر وجود شخصی به نام عایشه در میان فرزندان امام رضا (ع) وجود ندارد ؛ قول مشهور و قریب به یقین این است که امام رضا (ع) تنها یک فرزند داشته و آن هم امام جواد (ع) است ، اقوال دیگر ، مختلف بوده و بیشتر ، از منابع اهل سنت نشأت گرفته اند که البته در بیشتر آنها ، ذکری از عایشه نیست.
نام فرزند امام هادی علیه السلام
مدرک معتبری دال بر وجود شخصی به نام عایشه در میان فرزندان امام هادی (ع) وجود ندارد ؛ امام (ع) فقط یک دختر داشته اند که منابع درباره ی او چیزی نقل نكرده اند تنها برای او سه نام ذكر كرده اند: علیّه ، عالیه و عایشه که ارزش استدلال ندارند .

  

منبع: فروشگاه تابه رژیمی دو طرفه دسینی / دامناب کالا

پذیرش حوزه های علمیه سراسركشور (ویژه برادران)
+ نوشته شده در یکشنبه بیست و هفتم بهمن 1392 ساعت :56 شماره پست: 129
 ثبت نام تا 25 اسفند 92 .



اطـــلاعــیــه
پذیرش حوزه های علمیه سراسركشورسال تحصیلی 94- 93
ویژه برادران

بایاری خداوند متعال ودرظلِّ توجهات حضرت ولیعصر(عج) مركزمدیریت حوزه های علمیه از برادران واجد شرایط برای تحصیل در دوره های بلند مدت و سفیران هدایت ثبت نام می نماید.            

 الف) شرایط عمومی داوطلبان:

1-برخورداری از صلاحیت های اعتقادی، اخلاقی واجتماعی.
2-اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
3-تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
4-برخورداری از سلامت جسمی و روحی.
5-موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه.
6-نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه
.

ب) شرایط اختصاصی دوره بلند مدت:

1-قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداكثر سن سال (متولدین سال 1375).
* سنوات تحصیلی بالاتر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداكثر سن اضافه می شود.
* داوطلبان دارای مدرك كاردانی و بالاتر، نباید در زمان ثبت نام، بیش از یک سال از تاریخ فراغت تحصیلی آنان گذشته باشد
.
2-تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یك
.

ج) شرایط اختصاصی سفیران هدایت:

1-داشتن مدرك دیپلم با حداكثر سن 22 سال مشروط به داشتن کارت پایان خدمت.
* سنوات تحصیلی بالاتر از دیپلم به حداكثر سن اضافه می شود.
2-تعهد تحصیل تمام وقت به مدت دوره.
3-تعهد خدمت تبلیغی (به مدت سنوات تحصیل) در مناطق مورد نیاز
.

د) امتیازات:

حافظان حداقل یك ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم، از امتیاز برخوردارخواهند بود.

ه) حافظان كل قرآن كریم، آزمون كتبی ندارند و قبولی آنان  براساس معدل كل آخرین مدرك تحصیلی و مصاحبه می باشد.

و) ثبـت نام:

1- آخرین مهلت ثبت نام تا 25 اسفند 1392 می باشد.
2- خرید اینترنتی کارت اعتباری ثبت نام با هر یک از کارت های عضوشتاب ممکن می باشد. لذا نسبت به خرید الکترونیکی کارت اعتباری جهت ثبت نام اقدام فرمایید.

ز) آزمون:

تاریخ آزمون روز جمعه 29/فروردین/1393 ساعت 9 صبح می باشد. و به صورت كتبی در سه مقطع سیكل، دیپلم و دانشگاهی با موضوعات قرآن، احكام، معارف اسلامی، ادبیات و زبان فارسی ،عربی، ریاضی، معلومات عمومی، هوش و استعداد برگزار می شود.



ح) اعلام نتیجه آزمون:

تاریخ اعلام نتایج روز شنبه 20/اردیبهشت/1393 در مراکز برگزاری آزمون و سایت معاونت آموزش و امورحوزه های علمیه حوزه قابل رؤیت می باشد.

* داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند در ساعات اداری 8 صبح الی 13 عصر با شماره 02532922051 داخلی های 25 - 2340 - 2242 - 2516 تماس حاصل نمایند.

* داوطلبان، جهت دریافت اطلاعات تکمیلی علاوه بر شماره های ذکر شده در بالا، می توانند با مدیریت های استانی برای دوره بلند مدت، و برای دوره سفیران هدایت با تلفن  : 2902940-0253  (داخلی2869) و مستقیم 02532914971 تماس حاصل نمایند.


جهت دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام حوزه های علمیه با فرمت pdf کلیک کنید

برای خرید کارت اعتباری ثبت نام حوزه های علمیه کلیک کنید

جهت بازیابی رمز کارت اعتباری خریداری شده اینجا را کلیک کنید

جهت ثبت نام در حوزه های علمیه کلیک کنید

 
حدیث قدسی اهل سنت از امام مهدی (ع) ! + سند
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم بهمن 1392 ساعت 14:15 شماره پست: 128

شاه ولی الله دهلوی حنفی ، عالم سرشناس اهل سنت و متوفای 1176 هـ ق می گوید:
شافهنی ابن عقلة بإجازة جمیع ما یجوز له روایته ووجدت فی مسلسلاته .
حدیثاً مسلسلاً بانفراد كل راو من رواته بصفة عظیمة تفرد بها
قال (رحمه الله): أخبرنی فرید عصره الشیخ حسن بن علی العجمى، أنا حافظ عصره جمال الدین الباهلى، أنا مسند وقته محمد الحجازی الواعظ، أنا صوفی زمانه الشیخ عبد الوهاب الشعرانى، أنا مجتهد عصره الجلال السیطوطى، أنا حافظ عصره أبو نعیم رضوان العقبى، أنا مقریء زمانه الشمس محمد بن الجزری أنا إمام جمال الدین محمد بن محمد الجمال زاهد عصره، أنا الإمام محمد بن مسعود محدث بلاد فارس فی زمانه، أنا شیخنا إسماعیل بن مظفر الشیرازی عالم وقته، أنا عبد السلام بن أبی الربیع الحنفی محدث زمانه، أنا أبو بكر عبد الله بن محمد بن شابور القلانسی شیخ عصره، أنا عبد العزیز حدثنا محمد الادمی إمام أوانه، أنا سلیمان بن إبراهیم بن محمد بن سلیمان نادرة عصره، ثنا أحمد بن محمد بن هاشم البلاذری حافظ زمانه، ثنا محمد بن الحسن بن علی المحجوب إمام عصره ، ثنا الحسن بن على، عن أبیه، عن جده عن أبی جده علی بن موسى الرضا علیهم السلام، ثنا موسى الكاظم، قال ثنا أبی جعفر الصادق، ثنا محمد الباقر بن على، ثنا أبی علی بن الحسین زین العابدین السجاد، ثنا أبی الحسین سید الشهداء، ثنا أبی علیّ بن أبی طالب علیه السلام سید الأولیاء، قال: أخبرنا سید الأنبیاء محمّد بن عبد الله صلى الله علیه وآله وسلم، قال: أخبرنی سید الملائكة جبرئیل قال: قال الله تعالى سید السادات: إنی أنا الله لا إله إلا أنا من أقر لی بالتوحید دخل حصنی ومن دخل حصنی أمن من عذابی
قال الشمس بن الجزرى: كذا وقع الحدیث من المسلسلات السعیدة والعهدة فیه على البلاذرى
الفضل المبین فی المسلسل من حدیث النبی الأمین (ص) - ص 96-97
http://s5.picofile.com/file/8111980434/الفضل_المبین_ص_96_و_97.jpg
الفوائد الجلیلة فی مسلسلات ابن عقیلة محمد بن احمد الحنفی المکی - ج 1 ص 82 ح 11
http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?hflag=1&bk_no=1066&pid=534225
شمس الدین بن جزری شافعی که متوفای 833 می باشد ، چنین روایت می کند:
أخبرنا شیخنا الإمام جمال الدین محمد بن محمد بن محمد بن الجمالی زاهد عصره أخبرنا الإمام سعید الدین محمد بن مسعود محدث فارس فی زمانه أخبرنا شیخنا ظهیر الدین إسماعیل بن المظفر بن محمد الشیرازی عالم وقته أخبرنا أبو طاهر عبد السلام بن أبی الربیع الحنفی محدث زمانه أخبرنا أبو بكر عبد الله بن محمد شابور القلانسی شیخ عصره أخبرنا أبو المبارك عبد العزیز بن محمد بن منصور الآدمی إمام أوانه أخبرنا سلیمان بن إبراهیم بن محمد بن سلیمان نادرة دهره حدثنا أبو صالح أحمد بن عبد الملك بن علی النیسابوری غریب وقته حدثنا أبو طاهر محمد بن محمد بن محش ابادی فرید دهره حدثنا أبو حامد أحمد بن محمد بن هاشم البلاذری حافظ زمانه حدثنا محمد بن الحسن بن علی إمام عصره حدثنا أبی الحسن بن علی السید المحجوب حدثنا ابن علی بن موسى الرضا حدثنا أبی موسى بن جعفر الكاظم حدثنا أبی جعفر بن محمد الصادق حدثنا أبی محمد بن علی الباقر حدثنا أبی علی بن الحسین زین العابدین بن علی حدثنا أبی الحسین بن الحسین بن سید الشهداء حدثنا أبی علی بن أبی طالب سید الأولیاء أخبرنی سید الأنبیاء محمد بن عبد الله صلى الله علیه وسلم قال أخبرنا جبریل سید الملائكة قال قال الله سید السادات إنی أنا الله لا إله إلا أنا من أقر لی بالتوحید دخل حصنی ومن دخل حصنی أمن من عذابی. كذا وقع هذا الحدیث بهذا السیاق من المسلسلات السعیدة العمدة فیه على البلاذری والله أعلم.
مناقب الأسد الغالب - ج 1 ص 29 ح 47
http://islamport.com/w/trj/Web/1224/29.htm
ابن جزری شافعی ملتزم شده است که فقط روایات معتبر را در کتابش بیاورد:
فهذه أحادیث مسندة مما تواتر وصح وحسن . أوردتها بمسلسلات من حدیثه وبمتصلات من روایته وتحدیثه وبأعلى إسناد صحیح إلیه من القران والصحبة والخرقة التی اعتمد فیها أهل الروایة علیه
مناقب الاسد الغالب - ج 1 ص 1
http://shamela.baharsound.ir/42790/1/11مطالب مرتبط:
تشرف عالم اهل سنت به محضر امام مهدی (ع)
http://alsonnat.blogfa.com/post/124
امام زمان / افسانه یا واقعیت؟!
http://alsonnat.blogfa.com/post/103

دستگیری اراذل اوباش هشترود

عکس های جدید بازیرگران مشهور هالیوود

زمان پرداخت یارانه ها

بن ,، ,علی ,أبی ,محمد ,ص ,بن علی ,علی بن ,محمد بن ,عمرو بن ,می نویسد ,hadith display hbook ,الكتب العلمیة بیروت ,جمهوری اسلامی ایران ,سنوات تحصیلی بالاتر

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

midelimat Thomas's blog Roman's site دانلود رایگان فیلم من و شارمین pieberhave ورزش پهلوانی vemsirisa Wayne's info ceabpesebi ثبت شرکت تجاری